Ey gönlüm! Bunca yıldır sen benim peşimden, ben senin peşinden yürüyüp yolculuk ettik. Ben senin yoldaşlığından çok şey öğrendim. Lakin ikimiz de kemâlat bulamadık.
Sizin erguvanlara bakacak zamanlarınız yine de oldu. Su üstünde taş sektirecek zamanlarınız... Uzun uzadıya âşık oldunuz! Hemen içleri görünmedi duyguların. Hemen sonlanmadı. Bakışlarınız ıhlamurlarda, gülhatmilerde kaldı, suların köpüklerinde oyalandı. Yıldızlara zaman ayırabildiniz, badem çiçeklerini koklayabildiniz... Al çiçeğin morunu fark edebildiniz!