Berfinyrc

Berfinyrc
@Berffyrc
“Şex Said isyanı gerici bir isyan mıdır?” diye tartışılabiliyor hala geri olan sadece kendi zekası olan arkadaşlar arasında… İşte onun en büyük nedeni Kürt ayaklanmalarını ve Kürdistan meselesini Türkiye’nin içinden bakıp mütalaa etmektir. Eğer Kürdistan’ı Türkiye’nin yedi bölgesinden ikisi olarak görürseniz, bunun gerici bir ayaklanma olduğu sonucuna ulaşabilirsiniz. Çünkü Ankara’nın vaazı işte Piran’ın vaazından daha seküler ve ileri gözüküyor. Eğer burası Türkiye’nin bir parçasıysa daha mürteci bir başkaldırı olduğunu söyleyebilirsiniz. Ama Kürdistan’ın ayrı bir ülke olduğunu söylüyorsanız Kürd milletinin Türk milletinden farklı bir millet olduğunu düşünüyorsanız ve bu TC’nin bu halkın ulus-ülke gerçekliğini ortadan kaldırmaya çalıştığını görüyorsanız, kör değilseniz, siyaseten Kürdistan’daki ayaklanmayı Türkiye’nin içsel bir ayaklanması olarak görmezsiniz. Kürdistan’ın Türk devletine itirazı olarak görürsünüz. Bu jenosidçi projeye başkaldırı olarak görürsünüz, o zaman da böyle saçma sapan tartışmalara girmezsiniz. Bu tartışmaların hala Kuzey Kürdistan’da her ne kadar azalıyor olsa da sürüyor olmasının nedeni Türk siyasi aklının, egemen Türk fikriyatının Kürd siyasi hareketine nüfuzuyla ilgilidir. Bu bir, ikincisi de diğer siyasi kaynaklarla ilgilidir. Özellikle İmralı aklı ile ilgilidir. Biliyorsunuz bir dönem İmralı, Şex Said hareketinin hem gerici bir ayaklanma olduğunu söyledi, hem de M.Kemal’in yapmaya çalıştığı, çözmeye çalıştığı sorunun önünü tıkadığını söyledi. Fuad Onen
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
a 1925 ayaklanmasının önderlerindendir Şex Said Hazretleri. Ve mahkeme öncesi, sırası ve sonrası bir süreç yaşanıyor. Şimdi vardığımız sonuçlara göre Şex Said Hazretlerine diyorlar ki “mahkemede sen Kürdistan meselesi olarak savunma, bir İslami hareket olarak savun. Biz seni birkaç yıl sürgüne göndeririz sonra gene dönersin.” Şex Said bunu kabul eder ve İstanbul’daki bir dergiye de atıfta bulunarak bize “İslam elden gidiyor dediler biz de onun için baş kaldırdık” der. Ve idam kararı çıkar. İdam kararını görünce hakime der ki; “bizim anlaşmamız böyle değildi.” Hakim “anlaşma falan yok” der. Fuad Onen
Türk devleti birinci dünya savaşı sonrası egemen güçler tarafından kurulmuştur. Ve hedefleri çok nettir. Varlıklarının önündeki ana tehdidin Kürdistan olduğunu bilirler. Çünkü bu TC projesi esas itibarı ile Osmanlı bakiyesinden bir ülke yaratma projesidir. Bu hala bir projedir. Gerçekleşmiş değildir. Bu devletin arkasındaki esas güç bu coğrafyaya sonradan gelen allokton güçlerdir. Eğer bu coğrafyada allokton güçler o coğrafyayı kendilerine ülke ve o coğrafyada yaşayanları kendi hegemonyalarında bir millet olarak dönüştürmek istiyorsa bunun önündeki temel engelin o coğrafyanın otokton halkları olduğunu bilir. Otokton halkları tasfiye etmeden bir allokton ulus yaratamaz. Ve o otokton halkların yurdunu kendi allokton yurduna dönüştüremez. Bu anlamda bir mühendislik projesidir TC projesi. Coğrafyanın diğer otokton halkları tasfiye edilmiştir. Ermeniler 1915 jenosidiyle, Rumlar tehcir- mübadele yasalarıyla, Süryani ve Keldaniler gene jenosidle tasfiye edilmiştir. Geriye bu projenin gerçekleşmesinin önünde kalan tek engel Kürdistan ve Kürd halkının ulus ülke gerçekliğidir. Hassasiyetleri, mühendislikleri bu nedenledir. Çünkü sonuçta Engels’in sözüdür “organları ihtiyaçlar yaratır” diye. İhtiyaç nedir? Bu coğrafyada Osmanlı bakiyesinden ulus ülke yaratmaktır. Önündeki engel nedir? Kürdistan. Organlar bunun için vardır. Onun için ben diyorum ki Türk devleti jenosid yapmaya mahkumdur. Bu projeyi gerçekleştirme çabasından vazgeçmediği müddetçe bu devlet jenosidçi olacak. Ne zaman jenosidçilikten vazgeçer? Bu coğrafyada farklı ulus gerçekliğini görür kabul eder, o zaman jenosidçiliğinden vazgeçer. Kürdistan’ı kastediyorum, esas itibarı ile bir komşuluk ilişkisi paradigmasına gelir, o zaman jenosidçi olmaktan vazgeçer. Vazgeçmediği müddetçe Türk devleti ne kadar iyi niyetli olursa
Unutma yaşadığın kadar olgunlaşırsın bu hayatta, Sabah uyandigimda bir saç görmüştüm bembeyazdı kafamda kim bilir hangi anılarımdan hangi keşkelerimden yadigardı bana