"Bağışlama" ile "özgürlük" kelimeleri birçok dilde aynıdır; bu çok bariz bir tespit olabilir, ancak o sırada "bırakmanın" da aynı kefeye alınabileceğini fark ettim.
Hayat ne istediklerini bilen ama aynı zamanda istediklerini elde etmelerini neyin imkansız kıldığının da farkında olan insanlar için ziyadesiyle zordur. Hayat ne istediğini bilen ama bunlara asla kavuşamayacağını henüz fark etmemişler için de zor, ama nispeten daha az zordur. En az zorlananlar ise ne istediklerini bilmeyenlerdir.