Beril

Bir insanın kendisine iyilik yapılması, o insanın başkasına iyilik yapmasından daha iyidir, çünkü kimse öğrenmeyecek de olsa birincisi tercih edilir, oysa hiç duyulmayacak olursa ikinciyi tercih etmemek daha olasıdır.
Sayfa 39·Kitabı okudu
Alıntı
Reklam
Düşmanlarımızın ve kötü insanların övdüğü şey iyidir, çünkü herkes hatta ondan zarar görenler bile bir şeyin iyi olduğunu kabul ediyorsa -düşmanlarının değil de dostlarının kötülediği kişilerin kötü oluşu gibi- söz konusu şeyin iyi olması gerçeği açıktır.
Sayfa 30·Kitabı okudu
Alıntı
Genellikle kıskançlık doğuran üstünlükler şansa bağlı olanlardır.
Sayfa 27·Kitabı okudu
Alıntı
Demokrasi sadece kurallarının "gevşemesi"yle değil, fazla "gerilmesi"yle de zayıflar ve sonunda oligarşiye döner.
Sayfa 21·Kitabı okudu
Alıntı
Diyalektik, mantıklı bir akıl yürütme gerektiren konularda, retorik de gündelik sohbetimizde tartıştığımız konularla ilgilenir. Demek ki retoriğin görevi gerçekleri birçok farklı düşüncenin ışığında görmeyi ve uzun bir akıl yürütme sürecini izlemeyi başaramayacak nitelikteki dinleyiciler önünde, diğer bilimlerin ele almadığı, gündelik sohbetimizde tartıştıklarımıza benzer konularla uğraşmaktır. Retorik
Felsefe-Düşünce
Reklam