Hepsinin en çekicisi olan Kierkegaard, hiç değilse yaşayan bir bölümünde anlamsızı bulmaktan da iyisini yapar. “ Sessizliklerin en kesini susmak değil, konuşmaktır.” diye yazan adam…
Benim olan bu yürek bile hep tanımlanamaz kalacak benim için. Varoluşun konusunda vardığım bu kesinlikle bu güvene vermeye çalıştığım öz arasındaki çukur hiçbir zaman olmayacak, kendi kendime yabancı kalacağım hep.
İnsan düşüncesinin bir anlam taşıyabilecek biricik tarihini yazmak gerekseydi, yapılacak şey birbirini kovalayan pişmanlıkların ve güçsüzlüklerinin tarihini yazmak olurdu.
Gerçekte ölüm deneyimi yoktur da ondan. Ancak yaşanan, bilincine varılan şey denenmiş olabilir. Burada, olsa olsa başkalarının ölümüyle ilgili bir deneyimden söz edilebilir.