Bana yaz Aliye'ciğim.Sayfalarca mektuplar yaz. Her şeyden, hayattan, insanlardan, bahardan, kendinden bahset. Asıl sen bana neşe ver...BEN BUNA MUHTACIM.
Sabahattin Ali 28 Şubat 1935'te mektununda demiş ki;
Başka bir insanı bahtiyat edebilmek, kendini bahtiyar edebilmekten daha güc fakat daha insancadır.
Sonra eklemiş;
Bugün böyle düşünenlere saf, hatta enayi derler diye.
Zaman değişmiş ama mevzu hep aynı.