"Benim tezim, bütün halkların, bütün kültürlerin birbiri hakkında önyargılara sahip olduğudur. Eğer bir gün bu önyargı kelimelerin ,yani Avrupa dillerindeki barbar,Japon dilindeki gaijin,Müslümanlardaki kâfir, Almanlardaki Ari olmayan gibi önyargı sıfatlarını kaldırabilirsek, amacımıza ulaşabiliriz. Amaç nedir derseniz, bence tam olarak şudur:Insanın değerinin sadece insan oluşundan geldiği;din ,milliyet, cinsiyet,renk,cinsel tercih,siyâset gibi birtakım ön sıfatlarla ayrımcılığa uğratılmadığı bir hümanizm anlayışı.