Kitabımız Gregor Samsa adındaki karakterimizin bir sabaha böcek olarak uyanmasıyla başlıyor. Aslında okurken kitabın içeriği ve anlatımı çok düz gelmişti, kendimce pek yorum yapamamıştım. Ama kitabı bitirdikten sonra anladım ki gerçek ve kurgunun karışımı olan bu kitap, bence bize insanların karşılıklı ilişkileri hakkında yorum yapma seçeneği sunuyor. Şöyle ki çevrenizdeki insanlara herhangi bir yardım, destek niteliğinde bir katkıda bulunmamız tabi ki onları memnun edecektir. Ama bu katkıyı yapmadığınızda eğer ki karşınızdaki kişi, kişilerin sizinle kurduğu ilişki kâra yönelikse artık onlar için hiçbir şey ifade etmiyorsunuz demektir.