Sadece ciddiyet değil, delikanlı,” dedi sonra, “öncelikle tutku gerekli. Tutku yoksa, en iyi ihtimalle bir eğitimci olursun - insan her şeye içten gelen bir duyguyla, her zaman ama her zaman tutkuyla yaklaşmalı."
Yaşadığımız anların haddi, hesabı yoktur, ama yine de bütün iç dünyamızı altüst eden, her zaman tek bir saniye, tek bir an olur ya.........
bu an, yaratılış anına benzeyen ve aynı onun gibi, insanın kendi hayatının sıcak rahminde sakladığı, görünmez, dokunulmaz, sezilmez, sadece yaşanabilen bir sırdır. Bu sir, insan zihninin hiçbir bilgisiyle hesaplanamaz, sezginin hiçbir büyüsü onu çözemez, ancak çok ender olarak duyguyla yakalanabilir.