Beyzanur Akyol

Beyzanur Akyol
@Beyomune
Okumak bir sanattır benim gözümde, herkesin yüreğine dokunmaz bazı cümleler, kiminin yüreğini yakar geçer, kimine kor olur solar gider
SPOİLER İÇEREN HAYVAN ÇİFTLİĞİ KİTAP YORUMU
9/10
·288 syf.··
2021 3. kitabı
SPOİLER İÇEREN KİTAP YORUMU İnsanın bitip tükenmeyen hırsını, öfkesini, aç gözlüğünü ele alan ironiler üzerinden aslında insana kendini sorgulatan şu an da olduğumuz dünyayı yöneten insanların aslında bizim sevgimizi, merhametimizi, güvenimizi sömürmeye çalışan gözünü hırs bürümüş birer canavara dönmüş insanlar olduğunu anlatıyor. Bu insanlar sadece devlet adamları değildir aslında, yanı başımızda çok durur böyle insanlar, hep ikinci şansı verdiğimiz insanlar var ya, hani gözünü hırs büründüğü için unuturlar bizi düşünmezler hiç acaba kalbi kırıldı mı diye. Aslında hata bizde olur biz fazla değer veririz, çok düşünürüz böyle insanları, onların kalpleri kırılmasın diye bizimkini tuzla buza dönüştürürüz. Günün sonunda da elimizde kalan hayal kırıklığıyla karşı tarafın bitip tükenmeyen sonsuz başarı sevdasını izleriz. Sonsuz başarı diye bir şey yoktur aslında çünkü sonsuzluk yoktur bu hayatta, insanın bile yitip gittiği bu dünyada sonsuz başarı nedir ki? Bu satırları okuyan sevgili arkadaşım hiç kimseye hak ettiğinden fazla değer verip yüceltme, bırak kırılsın, üzülsün belki bu gün üzülecek ama yarın anlayacak senin değerinin önemini. Satırlarımı sana bıraktığım naçizane yorumla bitiriyorum; Değer verdiğin insanlara iyi bak bir gün gelir de üzülürsen tek umudun onlar olacaktır fakat unutma umut gelir, geçer ve en sonunda solar; Solup gidenler için üzülme her kışın sonunda bir bahar vardır
Edebiyat
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Can Yayınları · 2016296,8bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Kürk Mantolu Madonna
9/10
·163 syf.··
Beğendi
·
2021 1. kitabı
SPOİLER İÇEREN KİTAP YORUMU Hayatta sevgiden öte değer var mıdır? Bakış açısıyla yazılmış bir kitaptır benim gözümde. Aslında kahramanın tabloda gördüğü şey Kürk Mantolu Madonna değildi, o Kürk Mantolu Madonna'ya hayran olmadı mantonun altında çocukluğunda da eksikliğini yaşadığı sevgiyi merhameti aradı onda, Hz. Meryem'in tablosunu örnek vermesinin sebebi de kanaatimce budur. O tabloda yıllardır annesi ve babası tarafından korunmamış, şefkate aç kalmış bir çocukluğun aradığı sevgi vardı, belki de kürk o sevgiyi temsil ediyordu belki ben esere o kadar anlam yükledim ki olayı farklı bir yere çekip görmek istediğimi görüyorum tıpkı Raif efendinin Kürk Mantolu Madonna'ya karşı kendini inandırdığı şefkat gibi. Bana kalırsa Raif efendinin seçme şansı olsa Kürk Mantolu Madonna'nın sonsuza kadar o tabloda kalmasını isterdi çünkü onun hayalinde Madonna yaşıyordu belki bir deniz kenarında, belki Paris'te, belki Raif beyin gözünde Kız Kulesiydi Kürk Mantolu Madonna. Onun sevdası Maria Puder'e değil Tabloda görmek istediği biçilmiş kaftanaydı aslında. Madonna'nın sahiplendiği, omuzlarında taşıdığı Kürk Manto gibi sahip çıkılmak istedi belki. Kitaplardan vazgeçememesi,etrafındakileri gözlemleyip onlardan uzak durması aslında hep aradığı şefkati gösteriyordu. Büyük kızına karşı olan umudu da bunun temsilcisidir. Bence tren istasyonunda anlamıştı aslında Raif efendi kızı olduğunu ama korktu, tıpkı babası öldüğünde kaçması gibi.. Maria'dan mektup gelmeyince ümidini kesmesinin sebebi ise aslında kendini Maria'ya layık görmemesi. Raif efendinin hayatı boyunca kendini tek ait hissettiği yer Kürk Mantolu Madonna'ydı, Maria Puder değildi. Ve Raif efendinin kendini hasta etmeye çalışıp aslında kavuşmaya çalıştığı şey ölümüyle birlikte tüm korkaklığından arınarak Kürk Mantolu Madonna'yla
Edebiyat
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,6bin okunma