Sultan Fatih yani şair Avni der ki:
“Kesmezem ağyâr cevri ile cânândan ümid
Kim kesilmez havf-ı şeytân ile îmândan ümid”
Şu demek olur:
[Aşktan haberi olmayan, sevgili ile muhabbetimi kıskanan ve bu yüzden düşmanlık besleyen kişilerin vereceği sıkıntılardan korkup sevgiliden vaz mı geçeceğiz yani? Şeytanın türlü türlü hileleri var ise, bu yüzden imandan ümit mi kesilir? Akrep zehir yapacak tabii, arı ise bal. Herkes cibilliyetine uygun olanı ortaya koyar. Kötülerin kötülüğü, iyilerin cesaretini kırmamalı, bilakis artırmalıdır.]