Hayat bize bütün kitaplardan çok daha fazlasını öğretir. Kitabın tersine hayat bize direnir çünkü. İnsan ancak karşılaştığı engelleri aşmaya çalıştıkça kendini tanıyabilir.
...Ülkemi düşünüyorum ve haliyle üzülüyorum. Her şeyini yeni baştan yapmak, koca bir imparatorluğun izlerini silmek için neler neler yok edilmiş. Köklerimizden nasıl da uzaklaşmışız. Kalanları korusak, tarihimizden, atalarımızdan utanmasak, onları yok etmeye çalışmasak, gücümüze güvensek, tarihimizle barışsak iyisiyle kötüsüyle, diye umutsuzca geçiriyorum içimden...