Kitaptan çok bir beklentim yoktu, arka kapağından yazarın Japon polisiyesinin temellerini attığını öğrenince okumak istedim.
Ahım şahım bir kurgusu, beyin yakan gizemli bir cinayet yok bana göre. (En son Ejderha Dövmeli Kız'ı okuduğum için beni şaşırtamadı belki de.) Yine de kullanılan kelimeler olsun, anlatım tarzı, cinayetlerin hikâyeleştirilmesi yazarın zamanına göre çok başarılı.
Birkaç dipnotta da Japon kültürüne ait ögelerin açıklamasına yer verilmiş.
Japon polisiyesi okumak isteyenlerin, polisiyenin öncüsü denebilecek bu yazarı okumasını tavsiye ederim.