Sitare

9/10
·128 syf.··
Beğendi
·
2023 23. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 02 Mayıs 2023 00:09
Tasavvuf kitapları okumayı seviyorum, bu kitap da onlardan biri. Sufiler, sufiler ne garip insanlardır deriz hep; gariplikleri Allah'a ulaşmaya çalışmaktandır diye yorumlarım... Odun taşımayla başlayan su dahi içmemeye giden bir yolculukları vardır sufilerin... Sufiler, garip ama okunması gerekenlerdir... Bu eser de sufileri okumaya çalışmamızda okunması gereken kitaplardandır. Vesselam... Sufilerin Edepleri
1000Kitap
Sufilerin EdepleriEbu Abdurrahman Es-Sülemi · Türk Edebiyat Vakfı Yayınları · 2017308 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·112 syf.··
2023 7. kitabı
İsmiyle içimizde merak uyandıran bu tassavufi kitap hacmi ne kadar küçükse etkisi de bi o kadar büyük. Bu kitap insanı kendine getiren hatta insanın kendiyle, kendi nefsiyle yüzleşmesini sağlayan bir kitap. Biz neyiz, ne için yaratıldık? Gayemiz ve yolumuz ne? Biz ne için yaşıyoruz, hangi kimliği temsil ederek yaşıyoruz? Kalbimiz kör bir bataklık mı? Kalbimiz ve amellerimiz ne için var? Kalp nefes için atar peki nefesimiz kimedir? Okurken bu soruları not aldım ve okurken cevaplarını da sizi sirkeleyerek bulduğunuz o sorular... Allah'a hakkıyla nasıl kulluk edebiliriz veyahut bizi yaratana layık olmanın yollarını ve çarelerini gösterir bize Gelin Tâcı... "Kalbi Allah'a bağlamak..." Aslında aradığımız anahtar cümle de tam olarak bu. Kitaptan alıntılar "Nurlar, kalplerin ve sırların bineğidir. Nur kalbin ordusudur, karanlıkta nefsin ordusu." "Kuvvetli mümin, kalbinde yakîn nurunun parıldadığı kimsedir." "Halktan ümidini kes de, bütün umudunu Hakk'a yönelt!" "Sen O'nun sevgisi peşinde misin? Gecenin ortasında kalk iki rekat namaz kıl, işte O'nun sevgisini aramanın yolu!" ... Vesselam.. Gelin Tacı
Gelin TacıAtaullah İskenderi · Sufi Kitap · 20194,379 okunma
10/10
·288 syf.··
Beğendi
·
2023 10. kitabı
Evvela kitabımız ve değerli yazarlarından bahsetmek isterim... Gönül Sadası nedir ? Gönül Sadası ; gönlün sedası ,gönülden gelen demekle birlikte. Saygıdeğer çok sevdiğim Saadettin Ökten ve Kemal sayar hocalarımızın Erkam Radyoda başlatmış olduğu naçizane bir programdır. Dönüp dolaşıp programı dinlediğim, okuduğum kitaplardan biridir. Yolda ,piknikte ,sahilde ,bir bankta... Ara sıra Spotifyda da podcastini dinlemeyi ihmal etmem... Kitaba gelecek olursak ; Kitap tam olarak da iki hocamızın Gönül Sadasında geçen sohbetleri , programını bize o kadar güzel yansıtır ki sanki karşınızda Saadettin Ökten ve Kemal Sayar var gibi... Veyahut kendini karşına almışsın da iç dünyanla sohbet ediyorsun gibi.. Ayrıca benim dikkatimi ilk çeken şeylerden biri de kitabın ismiydi çünkü bence " Dünyaya Geldim Gitmeye.." herkese çok farklı anlamlar bağdaştırabilir. Dünyaya geldim gitmeye İlm ile hilme yetmeye Aşk ile ân seyretmeye Ben în ü ânı n'eylerem Erzurumlu İbrahim Hakkı Bir başucu kitabı ne olsun derseniz; buyurun size : "Dünyaya Geldim Gitmeye..." .. Alıntılar Gönül, uçsuz bucaksız... Hayatta her şeyin bir sınırı var, dünyanın bir sınırı var, bedenimizin ,hayatımızın ,bilgimizin duyularımızın bir sınırı var . Gönlümüzün bir sınırı var mı ? Sonlu insan varlığı ,gönül kelimesi üzerinden bir büyük unvanı açılıyor ki o olmanın haddi hududu ,kenar kıyısı mevcut değil. Kalp aynaya benzetilmiş. Temizlendikçe parlar, ilahi neşelerle o kalp ışık saçar, parladıkça başka akisler oluşur , an gelip ayna artık parlamazsa bir de aynaya endişe ve hırs hakim olursa her endişe bir iş olarak o aynaya işler. Önce insan inşa etti ,idrak etti ,imal etti. İnsandan insana giden şifa,insanın insana sığınak olması ,yurt ommasi ve bizim gidip büyük bir ruhun gölgesinde serinleme hadisemiz kayboluyor. İç
1000Kitap
Dünyaya Geldim GitmeyeM. Kemal Sayar · Turkuvaz Kitap · 20194,045 okunma
10/10
·207 syf.··
Beğendi
·
2024 16. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 24 Nisan 2024 18:48
Sevdiğim bir Mustafa Kutlu kitabıyla geri geliyorum. Mustafa Kutlu okumayı seviyorum bizi bazen bu yoğun hayattan çekip bambaşka hayallere, dünyalara götürdüğünü düşünüyorum. Ruhuma iyi geliyor. Nur da bunlardan biri... Ben kitapların bizim hayatımızda zamanları olduğunu düşünüyorum. Nur'u okumanın da benim için zamanı o günlerdi, bir incelemesini görmüştüm ve sıradaki kitap Nur demiştim ama bu dediğimi kitabı okuduktan sonra görmek benim için güzel bir tevafuk olmuştu. Mustafa Kutlu kitapları dendiğinde daha çok hikaye kitapları aklımıza gelir Nur da bu hikaye kitaplarından bir tanesi ama benim için bende oluşturduğu etkiyle yeri çok ayrı bir hikaye kitabı oldu. Çünkü insanız hepimizin bu hayatta bir arayışı var bazılarımızın sebep arayışı bazılarımızın ise kendini bulma, kendinin nereye neye ait olduğunu bulma arayışı... İşte Nur tam olarak burada karşımıza çıkıyor. Arayışı olanlara hikayesiyle güzel bir bağlantı oluşturuyor. Kitabı okurken şöyle bir not almıştım: " Hayalin kadar umut etmeyi Umut ettiğin kadar var olmayı Var olabildiğin kadar kendin olabileceğin bir dünya kur kendine. Nurun da çiçeğin de senin dünyanda.' Hikayeleriyle kendimizden bir parça bulduğumuz nice Mustafa Kutlu kitapları vardır.. Eğer bir arayış içindeyseniz Nur sizin arayışınıza eşlik edebilir. Kitaptan alıntılar: İnsanoğlu da diğer canlılar gibi öncelikle güvenlik arar. Kendisini güvende hissetmediği sürece hep bir tedirginlik, bir endişe, hatta korku içindedir. Bu sebeple kabiliyetini sergileyemez, sevgisini belli edemez, ölçme ve değerlendirme yapamaz, dengede duramaz. "Bilmek"ten ziyade "bulma"ya dayanan bir şey... Umut kalbimizde bir kuştur, sürekli öter. Bir de her şeye rağmen inandığı gibi yaşamak, inandığı gibi iş yapmak. Bu önemli işte. Bu direniş önemli. Her varlık muhabbetten iz
1000k
NurMustafa Kutlu · Dergâh Yayınları · 20144,923 okunma