Birkitapsever

Birkitapsever
@Bikahveplease
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
#kitabınmesajı Bu aşka kendi ayaklarımla gittim. #tesadüfibirsayfa
İnsan böyle bir şey. Nerede, hangi yaşta olursa olsun, kabuğunu kırıp içine baksan içi cılk yara. Yarasız, dertsiz, sırsız insan yok da işte kimisi içini iyi örtüyor, ben de örttüm. O kadar kapattım ki kendim bile sormadım kendime...
Söyleme Bilmesinler
Puan vermedi·200 syf.·
2026 4. kitabı
Söyleme Bilmesinler adlı kitabı eline alanlar, ya da bir şekilde yolu bu kitapla kesişenler, kendilerini gerçekten şanslı sayabilir. Ben de kitabı ilk gördüğüm anda kapağındaki “Söyleme Bilmesinler” cümlesine vurulmuştum. Daha kapağında bile insanın içine gizem bırakan, merak uyandıran bir taraf vardı. “Acaba bu hikâyenin içinde neler saklı?” diye düşünmeden edemedim. Daha önce Şermin Yaşar’ın kalemiyle tanışmış biri olarak, bu kitabın da beni yanıltmayacağından emindim. Nitekim öyle de oldu. Kitap; senden, benden, bizden, hepimizden izler taşıyor. Günlük hayatta yaşanabilecek, hatta belki çoğumuzun bir yerinden geçtiği olayları; güçlü betimlemeleri, etkileyici olay örgüsü ve akıcı diliyle öyle güzel anlatıyor ki okurken kendinizi tamamen hikâyenin içinde buluyorsunuz. Bazı kitaplar sizi yalnızca hayal dünyasına götürür; bu kitap ise o dünyanın içinde hissettiriyor. Karakterlerin taşıdığı bütün duyguları, kırgınlıkları, özlemleri ve iç çatışmaları sanki siz yaşıyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz. Öyle ki ben bu kitabı okurken bazı yerlerde kahkaha attım, bazı satırlarda durup uzun uzun düşündüm, bazı bölümlerde ise gözlerim doldu. Çünkü anlatılanlar, hepimizin hayatında bir şekilde karşılığı olan ya da olması mümkün olaylardı. Aslında kitabın en etkileyici yanlarından biri de buydu: Gerçeklik hissi. Normalde böylesine akıcı bir kitabı bir oturuşta bitirmek mümkündü. Ama ben bazı kitapları hızlıca tüketmeye kıyamıyorum. Kelimelerini sindire sindire okumak, karakterlerle biraz daha vakit geçirmek, merak duygusunu uzatmak istiyorum. Bu yüzden kitabı iki haftaya yayarak okudum. Her bölümün tadını çıkarmaya çalıştım. Ama sonunda merakıma daha fazla direnemedim ve kitabı bitirdim. Kitaptaki karakterlerden özellikle Ethem ve Nurten’in duygularını çok derinden hissettim. Emin ve
Söyleme BilmesinlerŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202524,5bin okunma