Güzel bir hediyeydi bu kitap benim için. Yola çıktığım bu süreçte yazarın içeriklerinde anlattığı bir çok noktayı okurken ya ben bunu duydum, bunu gördüm,bunu söyledim, dedim. Kitap boyunca dikkatimi çeken şeylerden biri yazara olan geri dönütlerden insanların okurken yaşadığı farkındalığı ve üzüntüyü ağlayarak dile getirenler olmuş. Bunları yazmış tek tek yazar ama ben kendime şunu sormadan duramadım "Neden ağlayarak yazmışlar o uzun manidar yazıları? Bugüne kadar farkına varmadıkları için mi? Yoksa bu yaşadıklarını dile getiren sonunda cesurca bir kararla bunu insanların erişimine sunan koca yürekli birini gördükleri için mi? Bilemeyeceğim bunu. Ama ben okurken sonuna kadar bazı kelimelerin derin anlamları bazı susulan noktaların çığlığını ve bastırılan, unutturulmaya çalışan her şeyin ayyuka çıktığı bir kitabın herkese ulaştığını okuyan herkesin birilerinin her şeyin farkında olduğunu anlatacaklarını düşündüğüm için o heyecanla hemen bir çırpıda okuyup bitirmek istemedim o hazzı hemencecik tüketmek istemedim. Okumak isteyen herkese dipnotum: Eğitimde kaybedilecek tek bir nefer yoktur!