Ebu hureyre (r. a) şöyle demiştir :Allah Resûlü (s. a. s) Hiç kimse yaptığı ameli cennete sokmaz. Buyururken işittim. Sahabeler "Senide mi ey Allah'ın Resulü?" diye sordular. Allah Resûlü şöyle buyurdu:
"Hayır, Allah lütuf ve rahmetiyle beni kaplamadığı sürece beni de amelim cennete götüremez. Orta yolu takip edin, aşırıya gitmeyin. Sizden hiç kimse ölümü temenni etmesin. Eğer o iyi biriyse, belki de hayrını arttırır. Kötü biriyse de tevbe edebilir."
Neden kör olduk bilmiyorum, belki bir gün nedenini öğreniriz. Ne düşündüğümü söyleyeyim mi sana, söyle, bence biz kör olmadık, biz zaten kördük, Gören körler, Gördüğü halde görmeyen körler...