Bileleley

Bileleley
@Bileleley
Film, dizi, kitap ve piyano
8/10
·192 syf.··
2026 7. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 09 Mayıs 2026 21:41
Yazardan okuduğum ikinci kitap, tabi ki Hamnet üzerine çerezlik bir kitap oldu ama ürkünç bir konusu vardı. Küçük Esme nin kalıplara uymadığı için , unutulması daha doğrusu unutturulması. Üstelik tecavüz e uğradığı halde başına bunların gelmesi, çok üzücü. Dil gayet akıcı zaman kavramı çok değişken ama okurken alışıyorsunuz. Bir anne ve baba üstüne bir abla nasıl göz göre göre bir insanı yok eder, akıl alır gibi değil. Üstelik elle tutulur bir sebepte yokken. En çok Kittyden nefret ettim sanırım. Finali de biraz sönüktü ama bu tarz bir hikaye nasıl bağlanırdı bilemedim. Maggie O'Farrell Esme Lennox Nasıl Yok Oldu
1000Kitap
Esme Lennox Nasıl Yok OlduMaggie O'Farrell · Domingo Yayınevi · 20243,056 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

Bileleley

, bir kitap okudu
8/10
·192 syf.··
7 günde okudu
·
2026 7. kitabı
Maggie O'Farrell
7.9/10 · 3.056 okunma
Bana öyle geliyor ki, hakikaten yapabileceğimiz tek bir iş vardır, o da ölmek.

Bileleley

, bir kitap okudu
7/10
·256 syf.··
15 günde okudu
·
Okunma: 03 Mayıs 2026 21:23
·
2026 6. kitabı
Sabahattin Ali
8.2/10 · 209,1bin okunma
7/10
·256 syf.··
2026 6. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 03 Mayıs 2026 21:23
Kürk Mantolu Madonna ve Kuyucaklı Yusuf’tan sonra beklentim düşüktü, fakat akıcılığı ve içe dönük çatışmalarını anlatma şekli, gayet bana yetti. Bu eserde bir doymak bilmezlik ve ileriyi görememe durumu vardı. Şayet eserde öyle bitti zaten iki ana karakter, doğrudan ya da dolaylı olarak; ne yapacaklarını bilmeyen ve adını sevgi zannettikleri şeyle avunmaya çalıştırlar ama maalesef yürümedi ve birbirlerini yormaktan başka bir işe de yaramadı…. Macide karakteri doğrusundan şaşmayan ya da adaletli gibi görünse de sığınacak bir liman arayan ve bunun sonucunu düşünmeden giden bir karakter, oysaki Ömer değilde, o çok sevmediği ailesinin yanına dönse ne değişecekti ? Sonunda da gene bir döngüye girdi zaten aynı şeyle başa döndü… Konservatuar okuması ne işine yaradı misal? Ne çalıştı ne de ona layık bir şey olabildi. Bana samimiyetsiz ve ders çıkarmayan bir karakter gibi geldi. Ömer karakteri de sevgi sandığı şeyi kabullenip, sahip çıkmaya çalıştı ama kendine sahip çıkamayan, hayatı anlamsız yaşayan bir adamdı. Belirsizlikle ve karakter çatışmasıyla, başladığı noktaya geri döndü. Sanırım romanda Ömer karakteri benim gözümde daha samimi.. Aynı kişilikle devam etti. Sonuç olarak güzeldi fakat beklediğim kadar bir heyecan yoktu, içşel çatışma ve kendi tercihlerimizi şeytana uyma metaforunu yansıtan bir eser. Tercihlerimize bahane sunmak yerine, hayatımızın doğru tercihler üzerine olduğunu idrak etmemiz lazım. İçimizdeki Şeytan Sabahattin Ali
1000Kitap
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2019209,1bin okunma