Bilge

Bilge
@Bilgelife
Dünyada olabilecek her bir olay için misal aleminde sayısız ihtimal uyur. Siz ağzınızdan çıkardığınız sözlerle o ihtimalleri uyandırırsınız ...
Günaydın
“Dünyada görmek istediğin değişimin kendisi ol.” — Mahatma Gandhi
1000Kitap
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"teslimiyet"
Bu sabah kahvaltı sohbetimizde konu beklemekti... Herkes, kendisi için beklemenin ne anlama geldiğini, hangi duyguyu içinde barındırdığını anlattı. Kimi bir haberi bekliyordu, kimi birini... Kimi huzuru, kimi yalnızlığının geçmesini...Kimi uyumayı kimi uyanışa geçmeyi... Beklemek... bir umut mu, yoksa içten içe bir teslimiyet mi? En çok neyi beklediğimizi konuştuk. Ve beklerken ne kadar 'samimi' olduğumuzu. Zamanla aramızda kurduğumuz bu sessiz anlaşmayı... Sabırla, umutla, bazen de iç burkuntusuyla… Sohbetin sonunda kalemimden dökülenleri sizlerle de paylaşmak istedim 🤍🙏🏻 Belki sizin de kendinize sormak isteyeceğiniz bir soru olur bu: "Ben en çok neyi bekliyorum?" Beklemek…Nasıl bir şeydir sevdiğini, özlediğini, en kıymetlisini beklemek? Bir insanın adımlarını duymadan, sesini işitmeden; sadece varlığını hissederek yaşamak… Zamanı durdurmak ister gibi, her güne biraz daha sabır eklemek… "Birinin geleceğini bilmek" ile "onu beklemek" gerçekten bambaşka şeyler. Biri bilgiyle, diğeri duyguyla ilgilidir. Bilmek aklın işidir; ama beklemek, kalbin sabrıdır, sınavıdır... Ve beklersin. Sessizce, umutla, inatla... 'Yaşam da aslında bir bekleme odası' değil mi? Doğduğumuz anda alınır sıra numaramız. Ve biz, farkında olmadan beklemeye başlarız...O büyük kapının açılacağı günü. Kimimiz acele eder, kimimiz görmezden gelir... Ama hepimiz biliriz: bir gün o da gelecek.
1000Kitap
"Bayramlar gelip geçer; tıpkı mevsimler gibi... insanlar gibi... duygular gibi. Mutluluğa da hüzne de fazla bağlanmadan, her anı olduğu gibi kabul etmek gerekir. Erdemli bir yaşamın zemininden uzaklaşmadan, bu bayramda da elimizde olanlara şükredip, elimizde olmayanlara karşı sükûnetle duralım. Sevdiklerimizi içtenlikle selamlayalım... Kendimize karşı dürüst, başkalarına karşı adaletli ve alçakgönüllü olalım... Sağlık, sadelik ve ruh dinginliği hepimizle birlikte olsun. İyi bayramlar."
1000Kitap
"Adalet yok... ama umut var!" -Sürgünler 🎬
Film
‌"Hayat, değişimle ilerleyen bir süreçtir; her değişim, insanın olgunlaşmasına hizmet eder. Bu hakikati göremeyenler, zihinsel sınırlarına hapsolmuşlardır."
1000Kitap