Kur'ân'ın gölgesinde, ALLAH'ın isteğine uygun düşen insan hareketiyle ALLAH tarafından yaratılan şu kainatın arasındaki o güzel insicam ve uygunluğu hissederek yaşadım... Sonra baktım... ve kainat kanunlarını çiğneyen insanoğlunun bocalayışını; öğrenerek elde ettiği basit bilgilerle ALLAH tarafından yaratılışında lütfedilmiş olan fıtratı arasındaki çarpışmayı seyre koyuldum. Kendi kendime: "Hangi mel'un şeytandır, insanın adımlarını bu cehenneme doğru çeken?" diyordum.