Bir kişinin ibadetlerini sürekli ve düzgün yapması onun aynı zamanda toplum hayatında ve ilişkilerinde istikamet üzere olacağının göstergesi olmayabilir. Bu yüzden "Takva muamelattadır," yani "Gerçek takva diğer insanlarla ilişkilerdedir," denilmiştir. Çünkü diğer insanlarla iliskilerde çıkar ve güç çatışmaları vardır. Bu tür durumlarda kendi aleyhine de olsa istikameti tercih etmek nefis mücadelesi gerektirir. Her ne kadar dindar olsalar da bazı insanlar bu mücadelede yenik düşer
"Bırakmak, gitmek, değişmek ve yer değiştirmek (geride bıraktığımız kişilere göre) derin ihanetlerdir, ama bu biricik hayatımızın da ( bizi ileriye götürecek) geniş yelkenleridir bana kalırsa."
Bir diğer tuhaflık da, yazarımın erkek olması... Belki de bu yüzden öykülerimin sonunda hep dayak yiyorumdur... Ara sıra düşünmedim diil... Yazarları erkek olmasaydı, belki Asiye finalde kurtulurdu; Çalıkuşu Feride, bugün milli eğitim bakanı filan olurdu... Yalan mı konuşuyorum anacım, nerden bilicez? Kalem o çocuğun elinde, istemese beni dövdürtmez, ben abimle babamı döverim...