Satana

Satana

, bir kitap okudu
Puan vermedi·384 syf.·
Beğendi
·
15 günde okudu
·
Okunma: 20 Aralık 2022 13:51
·
2022 61. kitabı
Anonim
8/10 · 30 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
10/10
·152 syf.··
2022 60. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 17 Aralık 2022 12:39
Bu kitabı Tilbe Saran'ın harika sesinden dinledim. Okusam belki bu kadar çarpıcı olmazdı bilemiyorum. Sesli kitaplarla aranız iyiyse bir şans vermenizi tavsiye ederim. Ama nasıl olursa olsun mutlaka okuyun. Asılacak kadın, yani Melek. Ne yaşarken, ne öldükten sonra hakkını verdiğimiz, sindirdiğimiz ve inatla sırt çevirdiğimiz bir kadın. Ben dünyadaki en kötü ve en acımasız duygunun çaresizlik olduğuna inanırım. Bu kitap şimdiye kadar okuduğum kitaplar içerisinde çaresizliği bu kadar derinden hissetmemi sağlayan nadir kitaplardan biri oldu. Ben sadece dinlediğim halde bu kadar koyu bir ümitsizlik, çaresizlik hissetmişken Melek bunları nasıl yaşamış aklım almıyor. Sadece kocasının ona yaptıkları değil, onun yaşadıklarını gören, görüp de ses etmeyen, bu insanlık dışı duruma ortak olan herkesin ona sırt çevirmesi beni bir kez daha toplumumuz ve toplumsal cinsiyet hakkında düşünmeye itti. Ne yazık ki daha gidecek çok yolumuz, öğrenecek çok şeyimiz var. Kitap 1979 yılında yayımlandı ama okuyunca bugünün Türkiye' sinde de bunu yaşayan bir kadın vardır diye düşünmeniz işten bile değil. Herhangi bir zamanda ve herhangi bir yerde bir Melek bulabilirsiniz. İşte sorun bu. Aynı şeyleri yaşayan ya da aynı sebepten farklı şeyleri yaşayan yüzlerce, binlerce kadın. Kitabın yayımlanmasının ardından yaşananlar beni daha çok öfkelendirdi. 'Tahrik edici' olduğu ve bu amacı güttüğü söylenerek hem kitap hem de kitaptan uyarlanan film yasaklanmış. Yaşarken anlaşılmadığı gibi öldükten sonra da insanların Melek'i duymaması için ellerinden geleni yapmışlar. Yazarın da savunmasında söylediği gibi bu kitabı okuyup da tahrik olan biri varsa ciddi psikolojik rahatsızlıkları olmalı. Politik bir amaçla bu gibi eserlerin önünü kesmeye çalışmak acizlikten başka bir şey değil. Empatiden yoksun,
Kadın ve Toplum
Asılacak KadınPınar Kür · Can Yayınları · 202611,7bin okunma
- Neyimiz mi var? Koskoca şanlı bir mazimiz, bu övünç sayesinde büyük bir milli mevcudiyetimiz var... - Ooo, görüyorum ki siz de iftihar için bugünün fikrine karşılık geçmişin uzak şaşaasından medet umanlardansınız... Evet, geçmişe gıpta, onunla iftihar, bugün iftihar edecek şeyi olmayanlara mahsustur, buna ise ilerleme değil gerileme derler. Büyük milletler ise yalnız ilerleme gösterenlerdir. Hatta bizimki gerileme bile değil... Gerileme için mevcut bir şey olmalı da onu kaybetmeli. Bizde ise önceden beri gafletten, cehaletten başka bir şey yoktu. Halimiz bence bugün ancak yeis ve kederle ifade olunabilir. Hiçbir işe yaramayacağımızı, hiçbir şey yapamayacağımızı anlamaktan dolayı bir yeis ve keder...
Sayfa 54·Kitabı okudu