noktaadam

noktaadam
"Birisi tarafından delice sevilmek size güç verir, birisini delice sevmek ise cesaret." -"Sen kaç kez ölürsen öl, Tanrı bir sayar "[Sedat BALUN] "Gökyüzünü bilmeyen leke sanıyor kuşları..."
İşletme mezunu. Anadolu üniversitesi Tarih fakültesi öğrencisi
159 okur puanı
Haziran 2017 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
5/10
·280 syf.··
Beğendi
·
2026 10. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 22 Şubat 2026 18:34
Sırrı Sinan’ı elime alırken beklentim yüksekti. Macera, tarih ve gizem aynı potada eriyecek; sürükleyici, katmanlı bir hikâye okuyacağımı düşündüm. Kitap bunların hepsini vadediyor, hatta yer yer gerçekten yaklaşıyor da… ama sonuçta tablo tamamlanmıyor. Evet, romanda bir macera var. Tarihi arka plan ilgi çekici. Gizem unsuru da mevcut. Fakat okudukça sürekli aynı his peşimi bırakmadı: Bir şeyler eksik. Karakterler derinleşecekken yüzeyde kalıyor. Gizemler açılıyor ama yeterince sağlam örülmüyor. Konu parçaları birbirine bağlanıyor gibi duruyor ama aradaki bağlar zayıf kalıyor; düğüm atılmış ama sıkılmamış sanki. Bu durum hikâyenin ritmini de etkiliyor. Tam içine girecekken başka bir sahneye geçiliyor, tam merak artmışken duygusal ya da anlatısal derinlik geri çekiliyor. Okur olarak “bir tık daha” bekliyorsun ama o adım gelmiyor. Final ise kitabın en zayıf halkası. Çünkü bunca anlatının sonunda güçlü bir kapanış, net bir yüzleşme ya da en azından tatmin edici bir son bekliyorsun. Ama final aceleye gelmiş hissi veriyor. Kitap bittiğinde şaşkınlık değil, daha çok “keşke” kalıyor.Kötü bir kitap değil. Ama beklentinin altında. En çok da bu yüzden insanı yarım bırakıyor. Daha cesur, daha sıkı, daha derin bir anlatımla çok daha iyi bir roman olabilirmiş hissiyle kapattım kitabı. Bazen bir kitabı sevmemek değil, olabileceği hâli görebilmek insanı daha çok yorar. İşte Sırrı Sinan tam olarak böyle bir kitap oldu benim için.
Sırr-ı SinanRıza Keskin · Mythos Kitap · 202415 okunma
Reklam

noktaadam

, bir kitap okudu
5/10
·280 syf.··
Beğendi
·
5 günde okudu
·
Okunma: 22 Şubat 2026 18:34
·
2026 10. kitabı
Rıza Keskin
6.7/10 · 15 okunma
"Işık yolu göstermez, yolu görmeni sağlar. Gideceğin yolu bilmezsen , aydınlıkta da kaybolursun..."
Sayfa 37·Kitabı okudu
"Hayatta kalmanın en güzel yolu , bir arada durmaktır..."
Sayfa 59·Kitabı okudu
"İnsan insan'ın zehrini alır..."
Sayfa 32·Kitabı okudu
Reklam