Mary Shelly’nin malum yaratığını okuduktan sonra bu kitabı okursanız; hikaye etme, karakter oluşturma, toplumun olaylara tepkisi vs konusunda çok net bir Doğu-Batı kıyası yapabilirsiniz.
Bakın mesela en basiti; Mary’nin yaratığının çirkinliğine kimse tahammül edemezken, herkes can havliyle kaçarken,
Hadi’nin(daha korkunç ve iğrenç) yaratığının fanatikleri oluyor, intikam aldığı için kahraman ilan ediliyor, hatta ‘yeter ki sen yaşa’ diyerek canlarını feda edenler oluyor...
Kültür farkını (her anlamda) çok net gözlemliyorsunuz. Ne mutlu bize ki, ‘rengarenk’ bir dünyadayız. Her ne kadar ‘koca, yaşlı, şişko’ da olsa, öyle..:)
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!