Kız ya da erkek doğmanın bir şans olup olmadığını hiç düşünmemiştim. Bu soruyu babama sordum. Bana uzun bir konferans çekti. Özet olarak dedikleri şu : İnsan ancak kadın ve erkek olarak bütünlenir.
-Peki baba, kadın olmak ister miydin ? diye sordum.
Birden sesini yükseltti
– Ne münasebet ? dedi
Sanki böyle bir ihtimal varmış gibi soruma sinirlendi
Oysa aynı soruyu anneme sorduğum zaman,annem içini çekti
-Erkek olsaydım!..dedi.
İnsanlar içinde bulundukları durumdan memnun olmalıdırlar. Çok zaman, içinde bulunduğumuz mutluluğu bilemeyiz. Ancak ondan uzaklaşınca, mutluluk içinde yaşadığımızı anlarız.