Dünyada iki tür insan vardır: Yaşayanlar ve yaşayanları seyredip eleştirenler. Seyretmek ölümü, katılmak ise yaşamı simgeler.
Yaşamak kendisi olabilmeyi ve yaşama etkin bir şekilde katılmayı tanımlar. Bu insanın kendi sorumluluğunu bir başka deyişle hayatına anlam katma sorumluluğunu içerir. Sorumluluğunu üstlenen kişi özgürdür, özgür insan daha az korkar onun için sevebilir.
Insan bir zaman tüketicisidir. Üstelik bize ayrılan bu zaman oldukça sınırlıdıdır da. Ama yine de çoğumuz yapmak istediklerimizi sonsuza dek zamanımız varmışçasına erteleriz.
Bazı durumlarda ise eyleme geçmekten tümden vazgeçer."Yapamam ki", "Beceremem ki"gibi gerekçeleri kullanırız. Oysa, bir şeyi denemeden beceremeyeceğimizi nasıl bilebiliriz.