Yukarı hareketlilik(sınıf atlama) olasılığı ne kadar az olursa, yoksulun bilimdışı, hayal mahsülü bir dünya görüşünü benimsemesi o kadar rasyonel olur. Onlar teknolojinin yerine büyüyü koyarlar. Bağımsız incelemenin yerine ortodoksluğu seçerler . Tarihin yerine efsaneleri tercih ederler. Biyografi yerine kahramanlara tapınmayı yeğlerler. Ve onlar genellikle piyasanın gerektirdiği gayri şahsi dürüstlüğün yerine kan bağına dayalı sadakat davranışlarını ikame ederler
Ampülü, bilgisayarı,kozmolojik bilgileri, kuantum fiziğini ve diğer birçok bilgiyi ekseri “ateist” bilim adamları yahut mucitler icat etmiş olmasına rağmen bunları itirazsız kullanıyorsunuz. İş evrime gelince, nedense Darwin ve diğer evrim biyologlarının materyalistliği aklımıza geliveriyor. Onlar maddeye bu kadar ehemmiyet verip araştırmasalardı, haliniz nice olurdu farkında mısınız? Allah adildir. Çalışana karşılığını verir. Batıl itkilerle de olsa batı dünyası, madde üzerindeki çalışmalarının karşılığını aldı ve almaya devam ediyor