Şeb-i Yeldayı ne müneccimler, ne dahi muvakkitler tanımlayıp anlatabilirler.
Gecelerin kaç saat olduğunu, var git gam tutkunu olanlardan sor...
(Şeb-i yelda: kışın en uzun geceleri)
“Gitme, seni bakan yapacağım “ dedi.
“ Ne bakanı? “
“ Adalet bakanı! “
“ Ama burada yargılayacak hiç kimse yok ki!
“ O halde sen de kendini yargılarsın “ diye yanıtladı kral. “Kendini yargılamak diğer insanları yargılamaktan çok daha zordur. Kendini gerektiği gibi yargılayabilirsen, çok adilsin demektir.”