"O halde sende kendini yargılarsın, " dedi kral. "bu en zorudur. Bir başkasını yargılamaktan çok daha zordur kendini yargılamak. Kendini yargılamayı becerebilirsen, gerçek bir bilgesin demektir."
Sonra güzel bir şiiri defterime geçirdim: “Bir saatcik görmesem sevdiceğimi Bir yıldır görmemişim gibi gelir Böyle kin duyarak yaşamaya sorarım yaşamak mı denir? “
"Ah mine'l aşkı ve halatihi
Ahraka kalbî bi-hararatihi"
"Âh(lar olsun)! Hararetiyle kalbimi yakıp kavuran aşkın elinden ve onun (türlü) hâllerinden (çektiklerim)..."