Yazar sosyalizmin toplum üzerindeki olumlu yönlerini öğretici bir şekilde kaleme almak yerine romantik bir roman havasında okuyucuya aktarmaktadır. Her ne kadar roman olarak bize sunulsa da öğretici yanı ağır bastığı için konu ilgi alanınız dışındaysa okumakta biraz zorlanabilirsiniz. Sosyalizmin bu kadar toplum düzeninden uzak kalması (ütopya olarak anılması) beni üzdü. Öğretici yanı kitabın sonlarına doğru son bulup roman havasına bürünüyor. Beklentinizin dışında çözümlenip sonu umduğunuz gibi bitiyor. Sosyalizme ilgi duyanların zevkle okuyacağı ütopya bir roman sunmuş yazar bize.
Uzun şiirleri okurken duygu karmaşası yaşıyor, tam şiirin akışından kopacakken sizi iki dizesiyle kendine bağlıyor. Durup tekrardan okuyorsunuz şiiri bu sefer başka yerde takılıyorsunuz. Yani o kadar çok duyguyu içinde barındırıyor ki o anda sizin hangisini hissedeceğinize göre değişiyor şiirin duygusu...