Franz KAFKA' nın okuduğum en ilginç ve en eleştirel bulduğum kitabı oldu. Gerçeğe aykırı bir şekilde Gregor' un bir böceğe dönüşmesi ilk başta saçma geliyor insana. Gregor için rüya gibi başlayan bir böceğe dönüşüm hali aslında oldukça gerçekçi bir hal alıyor. Okumaya devam ettikçe o saçmalık yerini farklı düşüncelere bırakıyor. Franz KAFKA okuru olayın içine çekmeyi çok iyi başarmışı. Kullanmış olduğu dil yalın ve çok anlaşılır. Eleştirel olarak insanın aklına ilk gelenler bence modern çağ insanını tanımlar gibi. Modern çağ insanının birbirine karşı yapmış olduğu dışlanmışlığı çok iyi özetliyor. Zayıflığı, çaresizliği, empatiden yoksun bir insanlığı anlatmak istemiş gibi. Eser gerçekten buruk bir şekilde son buldu. İsterdim ki Gregor' un tekrardan eski haline dönmesi...