Kardeşinin senin yalnızca başarının şafağında gördüğün sevgi ve ilgiyle büyüyüşüne tanık olmak mı yoksa seninle aynı korkunç baskıyı yaşayışını izlemek mi?
Kitabımızın başrolü Zekiye annesi ve kardeşinin ölümünü görmüş babası savaşa gidip geri dönmemiş öldü mü kaldı mı bilmiyor. Bir gün dışarıda İslam adında bir asker görüyor ve ilk görüşte birbirine aşık oluyorlar ama arada bir sorun vardır. İslam Bey Silistre'ye bir kalenin savunmasına gidecektir, balkondan İslam Beyin "Beni seven ardımdan gelsin." şeklinde askerlerine yaptığı konuşmayı duyunca onun peşinden Silistre'ye gitme kararı alır Amam erkek kılığında yapar bunu... (şimdiye kadar adında zeki olupta zeka belirtisi gösteren kimseyi görmedim.)