Varoluşun bir sonu olduğunun farkına varmak, günlük yaşama yeni ve ulvi bir pencereden bakmamızı sağlar- evren ve zaman ölçeğini temaşa ederken de aynı şey beklenir bizden.
Olaylara ve dünyadaki her şeye doğrudan tepki vererek hayatımızı yaşıyoruz gibi görünüyor. Fakat bu görüntü bir yanılsama. Aslında yargılarımıza ve görüşlerimize tepki veriyoruz -yani şeylerin kendilerine değil, o şeyler hakkındaki düşüncelerimize.