Dünyadaki her şey belli bir nedenden dolayı öyledir : Olan her şey ,gücü her şeye yeten Tanrı’nın eseridir ve onun yaptığı her şey iyidir. Dolayısıyla işler bazen kötü gidiyor gibi görünse de aslında öyle değildir . Hastalıklar,seller,depremler,orman yangınları ,kuraklık hepsi de Tanrı’nın planının bir parçasıdır .
Bizim hatamız ayrıntılara takılıp büyük resmi görememektir. Arkamıza yaslanıp dünyaya Tanrı’nın baktığı yerden bakabilseydik ,dünyanın ne kadar mükemmel olduğunu , küçük parçaların mükemmel bir uyumla büyük resmi tamamladığını ve bize kötü görünen olayların aslında çok daha geniş bir planın parçası olduğunu görebilirdik .