“Bir kitabı okurken geçen iki saatin, ömrümün birçok senelerinden daha dolu, daha ehemmiyetli olduğunu fark edince insan hayatının ürkütücü hiçliğini düşünür ve yeis içinde kalırdım.”
Distopya edebiyatının önemli klasiklerinden biri. Kara dörtlemenin 4. Kitabı. Adını kitabın yanma derecesinden alır. Kapak tasarımı adıyla çok uyumlu. İtfaiyecilerin yangın söndürmek yerine kitapları yaktığı bir dönem romanı. Kitabı okurken kitaplara olan sevgim daha da arttı. Sanırım bundan sonra daha fazla bilim kurgu kitapları okuyacağım. Olay örgüsü bazen kopuk kopuktu ama yine de çok sevdim okunur ve tavsiye edilir.