“Bir kitabı okurken geçen iki saatin, ömrümün birçok senelerinden daha dolu, daha ehemmiyetli olduğunu fark edince insan hayatının ürkütücü hiçliğini düşünür ve yeis içinde kalırdım.”
Freud'a göre uygarlık, insanı belli bicimlerde davranmaya zorlar ve bu tahakkümün ardı arkası kesilmez. İnsanın, iç güdüleriyle uygarlığın talepleri arasında sıkışıp kaldığını ifade eder bunun da huzursuzlugu getirdiğini söyler. Bazı görüşlerine katilmamakla birlikte okunmasını tavsiye ederim.