Niye gidemiyorum biliyor musun?
Çünkü emek verdiysen zor
Meydan okuma öyle hemen
Dur, "Neden?" diye sor
Niye susuyorum anlıyor musun?
Çünkü anlattıkça zor
Bükme dudağını, hemen otur
O zaman hesabını sor🎼
"İnsanlık öldü mü? Dedim.
"Yok," dedi, "ölmedi, ölmedi ama, bir şeyler oldu, başka bir yerlerde sıkıştı kaldı herhalde?"
"Nerede kaldı acaba?"
Mahmudun yüzü bir sevinç ışığında şakıdı. İnsanlık belki Mahmudun bu ağız dolusu gülüşünde, bu yürek dolusu sevincindedir, kim bilir, belki...