Yolculuk sadece gitmek demek değil; aynı zamanda var olmaktır. Arkanızda gezilmiş şehirler, upuzun yollar, bambaşka ülkeler ve birbirinden farklı insanlar bıraktıkça var olduğumuzu, hayatı doya doya yaşadığınızı ve daha fazla hissedersiniz. Bundan dolayı insan gitmelidir. Hiçbir özel hedefi olmasa bile sadece var olmak için gitmeli ve yeryüzünün farklı diyarlarında kendi varoluş öyküsünün peşine düşmelidir. Çünkü Yollar "Hayat" denilen bilmeceyi çözebilmek için insanı üst üste kapılar açar.
İçinizdeki islamı gösterin çünkü islam, sizin üzerinizde görünmek ister. İman gizlidir, İslam açık. İman kalbdedir, islam zahirde. İslam şeriatsa, şeriat sizin amellerinizde görünmek ister.