Peki kendisini kozasına hapseden ve kapıyı ören ipekböceğinin ölüm anı hangisiydi, bir ölümden yeni bir yaşamın doğması nasıl olabiliyordu acaba, kelebeğin yaşamı böceğin ölümünden mı doğmuştu, yoksa kelebekte yaşadığına göre ipekböceği hiç ölmemiş miydi?