Bu kitaba başlarken özellikle yorumlarına bakmamıştım ve arkasını da okumamıştım.Adi bana çiçekli bahçelerde beyaz kabarık elbise giyen saçları örgülü 1700 lu yillarin kadınlarını animsatmisti.(Outlander gibi) Ancak okudukça seçtiği yolun gölgesinde aşkına engeller yaşayan bir kadının ve dünyayı bu kadın için karşısına alan adamın aşkını gördükçe bir de bu aşkın hüsrannini görünce içim buz gibi oldu .Avukat genç bı adamla dönemin eglencesine düşkün olan kadınıni anlatan bu kitap kolayca yargilayacagimiz grupta olan bir kadının içindeki aşkı,aşkı için vazgecisini bilhassa anlatıyor lakin Son sayfaların gün ve gün işlenmesi içimin en derinliklerine keskin bir acı gibi işledi.Binde bir olacak dönüşüm ve bağlılık yaşayan bu aşk ,bu hastalık beni çok etkiledi.Boyle bitmemeliydiniz ,böyle yarım kalmamaliydiniz