"Tüm mesele dünya görüşümüzle alakalı, oğlum... Çocukken dünyamız kendi ihtiyaçlarımız ve saadetimizle sınırlıdır. Hayatın o safhasında sadece almayı biliriz. Büyüdüğümüzde dünyamız genişler ve başkalarının, bilhassa ailemizin ihtiyaçlarını ve saadetini içine alır. Bu safhada hem veririz, hem de almayı bekleriz. Fakat, bunun da ötesinde, çok daha büyük bir âlem vardır ki, Ziya, pek çokları katiyen hayal bile edemez. Tüm mesele yaratılanı Yaradan'dan ötürü sevmekte, başkalarıyla hiç karşılık beklemeden alakadar olmakta. Hayatın bu safhası sadece vermek üzerine kuruludur. Fakat şurası ilginçtir ki, sen daha fazla verdikçe, Allah'tan daha fazlasını geri alırsın. Daha evvel istemeyi bile aklına getiremeyeceğin şeyleri elde edersin.