Yaşamı özümseyen bir kişi, vakitleri gözleyerek zamana riayet eden bir hayat sürer. Vakitlice bir yaşam süren, vakitlice de ölür. Nietzsche'nin Zerdüşt'ü tam da bunu öğütler okuyucusuna: "Çokları pek geç ölürler, kimi de pek erken ölür. Şu öğreti yabancı geliyor daha: 'Vaktinde öl!' Elbette hiçbir zaman vaktinde yaşayamayan, nasıl vaktinde ölsün ki?" Vaktinde ölmek, hayatımız boyunca zamanı yerinde ve kararında deneyimleyebilmekle mümkün olsa gerektir. Bu minvalde kanaatimce "Kişi yaşadığı hâl üzere ölür." hadis-i nebevisinde saklı hikmetlerden biri de Nietzsche'nin bahsini ettiği husus olmalıdır. Tam da bu sebeplerden ötürü hususiyle “günümüzde ölmek insanlara zor gelir, çünkü hayatı anlamlı bir şekilde bitirmek artık mümkün değildir. Olmadık bir zamanda sona erer. Uygun zamanda ölemeyen, zamansız ölmek zorundadır.