"Ben tek başıma kalmak istemiyorum. Kendimle olmaktan bıktım.”
"Ama küçük teknelerle gelen ziyaretçileri kabul edebilirsin.”
"Artık şatonun efendisi rolünü oynamak istemiyorum. Öteki insanlarla yaşamak istiyorum Nat. Başkalarının hiçbir önemi yok diye düşünüyordum eskiden, ama var. Her şeyi tek başına başaramaz insan”
Bana bir kaya gerekiyordu. Tutunacak, ayakta duracağım bir şey. Katı, somut bir şey. Çünkü her şey yumuşamaya yüz tutuyor, pelteleşiyor, bir bataklığın içinde sislere gömülüyordu. Sis, dört yandan çörekleniyordu. Nerede olduğumu bile bilmiyordum.
Yaşamanın anlamı nedir diye sorular sormanın bir yararı olmadığına karar verdik; çünkü yaşam bir yanıt değil, bir sorudur ve yaşamın yanıtı siz, kendinizsinizdir