Kadın bir erkeğe varmaz,kadın bir erkeğe verilmez ve bir erkek bir kızı almaz,(almak,vermek) bu tabirler kadını kıymetten düşüren,ona ahkar(en hakir) mahiyeti veren şeylerdir ve her şeyden evvel bu zihniyeti kadınlarımız kafalarından çıkarmalıdır;bilmelidirler ki iki cins birbiriyle hayatlarını birlestirirken yuvaya getirdikleri aynı kiymette şeylerdir ve koca mal sahibi değil, ortak,hayat ortağı demektir. Bu hukuk musavatı kadınlarımızın şuurunda yer ettikten sonra onların kuvvetli ve hakiki bir insan olmak için dimağı ve fikri sahada da yükselmek isteyecekleri tabiidir.