İnsan dünyaya geldiğinde, doğadaki diğer canlılar gibi içgüdüleriyle yaşamı kucaklayamaz. Uzun bir süre eğitimden geçmesi, beyninin odalarını kullanmayı öğrenmesi gerekir. Bunu da kitaplar sayesinde gerçekleştirebilir. Yasaklanan ya da yakılan her kitap, beynimizdeki bir odayı açacak anahtarın kaybolması demektir!...