"Enver Paşa ve ittihatçı arkadaşları 1918 yılının 1 Kasım'ı 2 Kasım'a bağlayan gecesi bir Alman torpidosu ile yurdu terk ettiklerinde hepsinin amacı en kısa zamanda tekrar çok sevdikleri vatanlarına geri dönmekti. Yurdu terk etmelerinin nedeni adil olmayan mahkemelerde yargılanıp cezalandırılacaklarını düşünüyor olmalarıydı. Onun için "geçici bir süreliğine" vatanlarını terk ediyorlardı. Bu nedenle de yurt dışında kaldıkları süre zarfında Anadolu'da başlamış olan Milli Mücadele'nin her safhası ile ilgilenmişler ve katkı sağlamak istemişlerdir. Bunu hem Enver Paşa'nın hem de diğer ittihatçıların Mustafa Kemal Paşa'ya yazmış oldukları mektuplarından anlamak mümkündür."
Mustafa Çolak , Komitenin Kahramanı Enver Paşa