Kurʼân-ı Kerîm azîzdir, indiği her yere izzet, şeref, kıymet ve bereket bahşeder. Nitekim bu hakîkate binâen, ârif bir zât şöyle demiştir:
“Kur’ân-ı Kerîm’i Cebrâîl (as) indirdi, meleklerin en fazîletlisi oldu.
Kur’ân-ı Kerîm, Hazret-i Muhammed (sav) 'e indi. O, kendisinden önceki ve sonraki bütün insanların seyyidi oldu.
Kur’ân-ı Kerîm, Ümmet-i Muhammed’e indi. O ümmet, ümmetlerin en hayırlısı oldu.
Kur’ân-ı Kerîm, Ramazan ayında indi. O ay, on bir ayın sultanı oldu.
Kur’ân-ı Kerîm, Kadir Gecesi’nde indi. O gece, bin aydan daha hayırlı oldu.
Eğer Kur’ân-ı Kerîm, senin de kalbine ve hayatına inerse, insanların en hayırlılarından olursun!”