Talebe Hocasına sordu...
• Hocam..Duâ eden mi daha kazançlıdır?
Duâ edilen mi ?
• -Hocası talebesine tebessümle bakarak
- Güzel ve yerinde bir suâl ilmin yarısıdır evladım.
- Sahabe-i kiram da Efendimize yerinde ve akıllı sorular sorarak dinimizi en ince ayrıntılarına kadar böyle öğrendiler dedi...
Senin sorunun cevabına gelince,
• Başkasına duâ etmek nefse ağır geldiğinden fazileti çok büyüktür... Bir başkası için duâ eden kişi;
• Hayra vesile olan hayrı yapan gibidir sırrınca eğer sen birine duâ edersen ve senin duan vesilesiyle o kişi iyi bir müslüman olursa -onun yaptığı tüm iyilikler senin amel defterine de yazılır.
• Bir müslümanın, gıyabında İhlâsla gönülden yapılan duâ kabule çok yakındır..Bir kimse din kardeşine hayır duâ ettikçe, yanında bulunan görevli bir melek ona, ‘duân kabul olsun, aynı şeyler sana da verilsin’ diye duâ eder.” Hadis-i Şerifi tahakkuk eder..meleklerden duâ almış olursun.
* Duâ; başlı başına bir ibadet olduğundan birde ibadet sevabı almış olursun.
• Herkese duâ hâli verilmez, bu Büyük bir nimettir.. Üstelik başkası için duâ etmek başlı başına bir merhamet emmâresidir.
• Allah (Celle Celalühû) ise merhamet edenlerin en merhametlisi olduğundan yapılan duâlar Cenâb-ı Allah’ın merhametini celb etmeye vesile olacaktır. Sen merhamet ettikçe Allah sana daha çok merhamet edecektir.
• Bir de, başkasına ettiğin duâ o kişinin sıkıntısının giderilmesine vesile olursa Resûlullah Efendimiz (Sallallahu Aleyhi Ve Sellem)'in buyurduğu: "Kim ki bir mü'min kardeşinin ihtiyacını temin ederse, mahşer günü ameller tartılırken terâzinin başında duracağım başı dara düşerse/ona mutlaka şefaat edeceğim" Sırrına mazhar olursun.!!
• Duâ etmek cömertlik şiârıdır, cömert olmayanın, duâdan da nasibi yoktur..!!
Üstelik Rasûlullah (sallallahu