Kendimi iyi bir okur olarak tanımlamış olsamda Sabahattin Ali'nin bir romanını ilk defa okudum. Şu ana kadar okuduğum dili en etkili kullanan Türk yazar olduğunu söyleyebilirim. Kuyucaklı Yusuf romanı ise gerek konusu gerek karakter analizleri ile olsun okuyucuyu içine çekiyor. Kitapta ölen ve acı çeken çok kişi olsa da tek kurban Muazzez diye düşünüyorum.