📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bu incelemeyi yazmadan önce, bu sessiz ve sakin hikâyeyi içimde yerli yerine oturtmak istedim. Knut Hamsun öyle bir eser bırakmış ki onu sadece okumakla kalmadım; sanki kahramanımızla beraber aynı yolları yürüyüp kararları birlikte vermişiz gibi hissettim. Göçebe eseri; gürültüden, kalabalıktan ve büyük yerleşim yerlerinden uzakta geçen üç ana hikâyenin birleşmesinden oluşuyor. Kahramanımızın gençlik, yetişkinlik ve olgunluk dönemlerine; bu dönemler içerisindeki fikrî gelişimine tanıklık ediyoruz.
Bazen bir kasabanın kalabalığı içinde akıp giden zamanda kendi manamızı arıyoruz. Bazen de bir çiftlikte hayatını idame ettirebilmek için elinden gelen tüm zanaatiyle çalışmasına ortak oluyoruz; işleri tamamlayıp ormanlara ve tepelere çekildiğinde, güzelliğin ve tutkunun bir çiçekte mi yoksa bir insanda mı olduğunu sorguluyoruz. Okurken bir hüzün içine gireceksiniz ama bu tatlı bir hüzün olacak. Hikâye sakin bir su gibi akıp giderken bir anda bakacaksınız ki yazar dördüncü boyutun kapısını aralamış ve okurla sohbet ediyor işte o an tatlı bir ürperti geldi ve “ kusura bakma hocam yanlış düşündüysem af ola” demek istedim :) keyifle yudum yudum giden bir hikaye.